29 Ağustos 2012 Çarşamba

TARÇININ FAYDALARI ZARARLARI HADİ GELİN GÖRELİM

      YOK BÖYLE TATLIMI TATLI BİR BAHARAT:)
İbrahim Saraçoğlu diyorki; ''Tarçın öylesine bir nimettir ki, adeta her derde devadır. ''diyor...
Haftada en az dört kez, kabuk tarçının çayını mutlaka içtiğini söylüyor ve ardından ''mutlaka en az onbeş-yirmi gün hiç tüketmediğini söylüyor'' 
Bunu belirttikten sonrada, onu neden bu kadar tercih ettiğini anlatıyor... Kabuk tarçının çayını haftada en az dört kez tercih nedenini açıklıyorrrrrr...
· Şeker hastalığına karşı önleyicidir.
· Kan şekerini düşürmede yardımcı olur.
· Romatizmaya karşı önleyicidir.
· Faranjite karşı dirençli kılar.
· Yüksek tansiyona yakalanma riskini azaltır.
· Yorgunluğu gidericidir.
· Gerginliği alıcı, sakinleştiricidir.
· Geniş spektrumlu doğal bir anti bakteriyeldir.
· Deri hastalıklarına karşı direnç kazandırır.
· Bağırsaklarda nitrozamine oluşumuna engel olur.
· Yoğun çalışma temposunun neden olabileceği baş ağrılarını önler.
· Mide dostudur.
· Zihin yorgunluğunu alır.
· Kansere karşı vücudu dirençli kılar.
· Bağışıklık sistemini güçlendirir.
· Çok sayıda farklı moleküler yapılı antioksidan içerir.
· Stresi ve gerginliği alır.
· Migrene karşı önleyicidir.
İbrahim Saraçoğlu diyorki;Kabuk tarçın çayını abartılı olarak tüketmeyiniz. Haftada en fazla dört-beş defayı geçmemelidir. Dönem dönem onbeş-yirmi günlük aralar verilerek tüketilmesi çok daha etkilidir. Unutmayınız, hiçbir bitkisel çayı alışkanlık haline getirmeyiniz. Vücudunuzu alıştırmayınız. Vücudu alıştırmak demek, ona ihtiyaç duyulduğunda etkisinin daha az olabileceği anlamına gelir.
Veeee İbrahim Saraçoğlu şöyle devam ediyor;Tarçın tanıdığım tüm baharatlar içerisinde en güçlü antioksidandır. En az dokuz adet antioksidan içermektedir. Tarçın ağacının kökleri, potasyuma karşı öylesine seçici (selektif) davranır ki, adeta yetiştiği toprağın potasyumunu emer ve depolar.
Kabuk tarçın veya toz tarçın çok zengin bir potasyum deposudur.
Pekiii Tarçın Nasıl Kullanılır:

-Tarçın baharat olmasının yanı sıra çeşni ve koku vermesi için bazı yemek ve tatlılarda kullanılır. 
-Ağacın meyvesinden elde edilen tarçın esansı, parfüm endüstrisinde kullanılır.
-Yemeklerde ve tatlılarda lezzet ve koku vermesi için kullanılır.
-Tarçın özellikle sütlü tatlılarda kullanılırsa sütteki zararlı bakterileri yok eder.
-Bal ve limonla karıştırılıp yenirse boğaz yanmasına iyi gelir. 
-Tarçın tozundan 1 kahve kaşığı demliğe konur ve üzerine 300-400 ml kaynar su ilave edilir. 5-10 dakika demlenip süzülerek içilir. Bu tarçın çayı çok şifalı bir bitki çayıdır.
-Kabuk tarçının hazırlanması ise daha farklıdır...Kaynamış suya atıp 5-10 dakika kısık ateşte demliyoruz...
-Toz tarçını ateşte  HİÇ BİR ŞEKİLDE KESİNLİKLE KAYNATMIYORUZ...
**Sadece sıcak su ile demliyoruz okadar...
**Ancak kabuk tarçın 5-10 dakika kısık ateşte demlenip öyle ateşten alınıcak...
 



Tarçının Zararları:
Her bitki gibi tarçınıda ölçülü kullanmak gerekir. Kabuk tarçın çayı günde 1 fincandan fazla ve uzun süre içilmemelidir. Hiçbir bitkiyi alışkanlık haline getirmemek adına tarçını da ölçülü kullanalım. Ayrıca tarçın çok kullanıldığında kabızlığa neden olabilir.



 Kaynak olarak İbrahim Saraçoğlunun açıklamaları kullanılmıştır...

 SNAPCHAT : mervegucluu1

https://www.instagram.com/mervegucluu/

19 yorum:

  1. dondurmaya toz şeklinde dökerek tüketesim geldi :))

    YanıtlaSil
  2. Kan şekerini dengeleme konusunda tarçın a çok güvenirim. Eczanelerde satılan bir marka var adı Nutraxin. Bu aralar Nutraxin ' in tarın çayını ( 1 çay kaşığı tarçın kaynatılmış 1 su bardağı sıcak su içerisinde 15 dk. demleyerek ) içiyorum. tavsiye ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet birçok kişiden duydum bu Nutraxin markasını hiç denemedim ama her deneyenin olumlu yorumlarını duyup okuduktan sonra inşallah en yakın zamanda kullanıcam :)

      Sil
    2. Burada tarçın anlatılmış..neden Nutraxin markasının reklamını yapıyorsunuz..mutlaka bu markanın ya sahibi yada çalışanısınız..Bence çubuk tarçına devam arkadaşlar..markayı boş verin bunlar reklam yapmak isteyenler tarafından yazılmış reklamsal taraflı yazılardır.

      Sil
  3. 2012 Ramazan ayında normal çay yerine tarçın kabuğundan çay planladım, her iftar sonrası 2-3 bardak içiyordum. Fakat o ramazan ayı ve bir müddet boyu, boğazımda bir takılma kilitlenme, kasılma, yutkunamama oluyordu. Sonunda farkına vardım ki bu boğaz kasılmaları tarçın cayi içtiğim zamanlarda oldu. Içmeyince Allah'a şükür artık olmuyor.

    Ayrıca tarçın yağını da koku olarak çene altıma sürdüğümde aynı şeyin olduğunu farkettim.

    Int. de tarçının zararlarını ararken ibrahim saracoglu yazınızı buldum, teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani bu cayi aşırı tüketmek gerçekten böyle bir sıkıntının kaynağı olabilir demek istedim.
      bilginize efendim.

      Sil
    2. evet her bitkide olduğu gibi tarçininda yan etkileri var elbette... Yardımcı olabildiysem ne mutlu ben teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Tarçını bende çok tüketicirim. Bende Nutraxin in Tarçın fçayını kullanıyorum ve memnunum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hiç kullanmadım ama denicem inşallah ;)

      Sil
  5. evet bizde kullanırız tarçını

    YanıtlaSil
  6. tesekkurler bende her aksam kahveme bal ıle tarcın koyuyorum cok ıyı oluyor deneyın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kahveye ilk defa şimdi duydum ama en kısa zamanda denicem ;) teşekkürler...

      Sil
  7. arkadslar alerjısi olan uzak dursun bu baharattan.ölürsüzzzzz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alerjimiz olan şeyleri bilmeli ve elbette kullanmamalıyız bu her yiyecek içicek için geçerli...Tarçınada alerjisi olan tabiki tüketmemeli...Uyarınız için teşekkürler...

      Sil
  8. doktora gittim bana insülin verdi
    aç karna şekerim üçyüzdu
    insülin kullanmadan tarçın kullanmaya başladım şuan kan şekerim 140 larda
    sütün üzerine bir kaşık tarçın atıyorum ve içiyorum
    tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  9. Bir tanidik her seye karsi alerjisi var ve kolesterin de yüksek bir Doktor her gün bir bardak cayini ic dedi kolesterini düsürdü yani koleterinede iyi geliyormus bende cayini icmeye basliyacam

    YanıtlaSil
  10. Bende bu gün duydum taının faydalarını ben hem kas erime hastasıyım, hem şeker hastasıyım hem kollestrolim var 30 yıldırda cilt hastalığı olan kabuklu sedef hastasıyım saraçoğlunun tavsiyesine uyup haftada dört gün birer gün ara ile günde bir su bardağı dolusu demlenmiş kabuklu tarçın çayını içecem inşallah bendeki hastalıklardan bir tanesini iyileştirirse burdan yayınlıyacam herkese Allahtan şifalar dilerim.

    MEHMET GÜMÜŞ

    YanıtlaSil
  11. Kan şekerini dengeleme konusunda tarçına çok güvenirim. 1 çay kaşığı tarçın kaynatılmış 1 su bardağı sıcak su içerisinde 15 dk. demleyerek içiyorum. Tavsiye ederim.

    YanıtlaSil